cpardaz

طراحی سایت و سئو

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز یکی از روش های بسیار حرفه ای برای تولید محتوا برای سایت است. در بعضی مواقع برای اینکه بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید و یا حتی به رتبه‌های اول برسید باید به فکر تولید محتوای همیشه سبز باشید.

در مورد محتوا فقط درج مطلب نیست باید چندین بار مطالعه کنید و بررسی کنید تا بتوانید مخاطب را به خواندن و نظر دادن مجذوب کنید .

درست است که محتوای همیشه سبز به معنی قابل استفاده بودن برای مدتهای مدید است اما این به این معنا نیست که هیچگاه نباید به آن دست بزنید. ممکن است پس از مدتی بخواهید اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید و یا با پیشرفت دانشتان، بخش هایی از آن را اصلاح کنید. به روز نگه داشتن یک مقاله در وبلاگ به همین جهت بسیار مهم است.

محتوای سبز
محتوای همیشه سبز چیست؟ 6

در این مقاله آموزش تولید محتوا قصد دارم تکنیکهای را به شما آموزش بدهم که با رعایت کردن این تکنیک ها می توانید در بسیاری از کلمات کلیدی سایت تان به نتایج اول گوگل برسید.

همانطور که میدانید تولید محتوا مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت است. به قول بیل گیتس ” محتوا پادشاه است” و برای این که بتوانید تحول عظیمی در کسب و کار اینترنتی خود ایجاد کنید باید محتوا های با کیفیتی برای سایتتان تولید کنید.

هدف اصلی شما تولید محتوا این است که بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید. هر چقدر هم که برای سایتتان محتوا تولید کنید اما نتوانید سایتتان را به نتایج اول گوگل برسانید هرگز نمی توانید ترافیک سایت تان را افزایش دهید.

وقتی نتوانید ترافیک سایت را افزایش دهید هرگز نمی‌توانید درآمد اینترنتی سایت خود را افزایش بدهید. پس در مبحث تولید محتوا و تولید محتوای همیشه سبز هدف اصلی شما این است که بتوانید کاری کنید که در کلمات کلیدی مختلف سایت شما در نتایج اول گوگل دیده شود.

اما ممکن است شما هر چقدر هم که برای سایتتان محتوا تولید کنید و تمام اصول سئو محتوا را رعایت کنید نتوانید در نتایج اول گوگل به خصوص رتبه اول گوگل دیده شوید. در بعضی مواقع بهترین استراتژی برای رسیدن به نتایج بهتر گوگل و یا حتی رتبه اول گوگل این است که به فکر تولید محتوا همیشه سبز باشید.

البته قبل از این که به محتوای همیشه سبز بپردازیم می خواهم به شما بگویم که در اولین قدم برای تولید محتوا باید به فکر تولید محتوای با کیفیت باشید. توجه کنید که اگر محتوای تان بی کیفیت باشد هرگز نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید.

با توجه به الگوریتم های پیشرفته گوگل تا نتوانید محتوای با کیفیت برای سایتتان تولید کنید هرگز نمی توانید به رتبه های اول برسید.

پس قبل از این که شما را با مبحث تولید محتوای همیشه سبز آشنا کنیم بهتر است هدف اصلی از تولید محتوا تولید محتوای با کیفیت باشد تا بتوانید جایگاه بهتری در گوگل بگیرید. برای رسیدن به رتبه اول گوگل شما باید به فکر تولید محتوای باشید که ارزش بالایی داشته باشد.

مهمترین فاکتور برای تولید محتوای با کیفیت این است که شما محتوایی تولید کنید به کاربران و مخاطبان تان بعد از خواندن آن نیازشان برطرف شود. اگر چنین محتوایی تولید کنید قطعاً می توانید به مرور زمان در نتایج اول گوگل دیده شوید.

در ادامه می خواهم شما را به صورت کامل با تولید محتوای همیشه سبز آشنا کنم. پیشنهاد می‌کند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و تمام نکاتی را که در ادامه به شما آموزش خواهم داد را کامل رعایت کنید تا بتوانید محتوای همیشه سبز برای سایتتان تولید کنید.

خلاصه مطلب

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

 

محتوای همیشه سبز یا EverGreen content محتوایی است که همیشه جایگاه خوبی در گوگل دارد و همیشه بروزرسانی می شود. اگر بخواهم به طور کلی به شما بگویم که محتوای سبز دقیقا چیست ، به محتوای که همیشه به روز رسانی می شود مطالبی به مطالب آن اضافه می‌شود محتوای همیشه سبز گفته می شود.

محتوای همیشه سبز ارزش بسیار بالایی دارند و گوگل برای این محتوا ها ارزش زیادی قائل می شود. محتوای سبز همه زمانها ارزش بسیار بالایی دارد و همیشه جذاب است.

است شاید بپرسید که اصلاً چرا رنگ سبز؟ دقیقا همیشه سبز مثل درخت کاج در تمام فصل ها است. همانطور که میدانید درخت کاج در تمام فصل ها رنگش را از دست نمی دهد و همیشه رنگ آن سبز است.

اگر بخواهیم در مبحث تولید محتوا خیلی مفهومی تر به مبحث تولید محتوای همیشه سبز و پردازیم، محتوایی که تولید می کنید باید به این صورت باشد که در همه زمان ها دارای ارزش بسیار بالایی برای مخاطبان و کاربران است هیچ وقت ارزشش را از دست نمی‌دهد.

اگر بخواهید محتوای همیشه سبز تولید کنید باید به فکر تولید محتوای جذاب باشید. باید محتوای تان نسبت به رقبا محتوای جذاب تری باشد.

باید محتوای تولید کنید که بتوانید با استفاده از آن نرخ کلیک سایت تان را در نتایج گوگل افزایش دهید. به عنوان مثال استفاده کردن از عنوان بسیار جذاب یکی از رازهای تولید محتوای همیشه سبز است.

در محتوای همیشه سبز شما ما علاوه بر اینکه از کلمات کلیدی اصلی تان استفاده می کنید و کلمه کلیدی اصلی تان را در آن تکرار می کنید باید از کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلیتان استفاده کنید.

این کار باعث می‌شود علاوه بر این که محتوای آن روی کلمات کلیدی اصلی‌تان بهینه سازی می شود و به نتایج اول گوگل می رسد بر روی تمام کلمات کلیدی هم خانواده هم به نتایج اول می رسد. البته در مورد انتخاب کلمات کلیدی برای تولید محتوای همیشه سبز خیلی جامع صحبت کردیم.

برای اینکه شما شروع به تولید محتوای همیشه سبز کنید باید موضوعاتی را در نظر بگیرید که همیشه و در طول تاریخ برای مخاطبان جذاب است. شما در هر حوزه ای که فعالیت میکنید می توانید شروع به تولید محتوا های همیشه سبز کنید.

تفاوت محتواهای جامع با محتوای همیشه سبز

خیلی از دوستان محتوای همیشه سبز را با محتوا جامع یا همان آسمان خراش اشتباه می گیرند و فکر می کنند که منظور محتوای آسمان خراش همان محتوای سبز است. در صورتی که اصلا اینطور نیست! محتوای همیشه سبز هیچ ارتباطی با محتوای آسمان خراش و محتوای جامعه ندارد.

در محتوای آسمان خراش شما یک موضوع پر مخاطب را انتخاب می کنید برای آن شروع به تولید محتوای جامع می‌کنید و محتوایی که تولید میکنید نسبت به رقبا باید بسیار طولانی تر و کامل باشد.

اما در محتوای سبز شما در اولین قدم به دنبال موضوعات می گردید که همیشه جذاب هستند و به مرور زمان محتوایی که تولید می کنید را بروزرسانی می کنید. به این گونه محتوا و محتوای سبز می گویند که در ادامه شما را با ۶ خدمت طلایی برای تولید محتوای همیشه سبز آشنا خواهیم کرد.

چه محتواهایی همیشه سبز نیستند؟

برای اینکه بهتر با مفهوم تولید محتوای همیشه سبز آشنا شید بهتره به شما بگم که دقیقاً چه محتواهایی همیشه سبز نیستند!

1.محتواهایی که مربوط به مناسبت ها، تعطیلات و فصل های مختلف هستند محتواهای همیشه سبز نیستند. چون محدود به یک زمان خاص و یا یک تایم خواست هستند و به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهند و منقضی می‌شوند. به چنین محتوا هایی که تاریخ انقضا دارند محتوای سبز نمی گویند.

محتوا های زیادی در این زمینه تولید می شود و ممکن است روزانه مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایت کنند اما بی محتوا ها اصلاً محتوای همیشه سبز نمی گویند. دقیقاً مثل سایت ها گردشگری.

2. محتوا هایی مثل ثبت لباس، مدل های موبایل، بهترین فیلم های فصل و… جزء محتواهای همیشه سبز محسوب نمی شود. همانطور که میدانید هر برند موبایل هر چند وقت یکبار موبایل جدیدش را رونمایی می کند اگر شما در این زمینه شروع به تولید محتوا کنید محتوای شما همیشه سبز نیست. در مورد موضوعاتی که تغییر می کنند و جایگزینی برای آن ها ایجاد می شود محتوای سبز نمی گویند.

3. محتوای که همیشه شامل اعداد و ارقام باشد محتوای همیشه سبز نیست. چون آمار و ارقام تاریخ انقضا دارند و ممکن است در بازه های زمانی مختلف تغییر کند و منصوب شوند. به عنوان مثال بهترین لباس های پاییزی سال 98، بهترین گوشی آیفون در سال 1398 و…

چرا باید محتوای سبز تولید کنیم؟

شاید بپرسید که چرا باید به فکر تولید محتوای همیشه سبز ؟ همان طور که گفتیم گوگل برای محتوای سبز ارزش بسیار بالایی را قائل می شود و اگر شما در این زمینه شروع به تولید محتوا کنید قطعاً نمی توانید ترافیک از ایمیل را وارد سایتتان کنید و مخاطبان و کاربران سایت تان را به صورت نامحدود افزایش بدهید.

با تولید محتوای سبز شما می توانید در نتایج اول گوگل بهتر دیده شوید و یا حتی رتبه اول گوگل را کسب کنید. از همه مهمتر اگر در حوزه کاری تان شروع به تولید محتوای همیشه سبز کنید می توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران هدفتان شما را راحت تر پیدا کنند.

جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است و منظور من از مخاطبان هدف مخاطبان ای هستند که حاضرم بابت محصولات و خدمات تان به شما پول بدهند. تولید محتوای سبز می توانید درآمد تان را چندین و چند برابر کنید. البته در ادامه به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد که چطور می توانید محتوای همیشه سبز برای سایتتان تولید کنید.

6 نکته برای تولید محتوای همیشه سبز

6 نکته برای تولید محتوای همیشه سبز

 

در این بخش می خواهم شما را به صورت اصولی و کاربردی با نحوه تولید محتوای همیشه سبز آشنا کنم و قدم به قدم به شما بگویم که چطور می توانید محتوای سبزی برای سایتتان تولید کنید. از شما می‌خواهم تمام نکاتی که در ادامه یاد می‌گیرید را به صورت دائم در کسب و کارتان پیاده سازی کنید و نتایجش را با قبل بررسی کنید. پس همراه ما باشید تا شما را قدم به قدم تولید محتوای همیشه سبز ز آشنا کنم.

1- به درستی کلمات کلیدی سایتتان را انتخاب کنید

اولین نکته برای تولید محتوای همیشه سبز این است که شما بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای که میخواهید تولید کنید انتخاب کنید. اگر محتوای تان همیشه سبز است باید کلمات را انتخاب کنید که همیشه محبوب هستند و مخاطبان و کاربران زیادی همیشه آن ها را در گوگل جستجو می کنند.

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نباید تاریخ انقضا داشته باشند و منقضی شوند. به عنوان مثال برای چنین کلماتی نمی توانید محتوای سبز تولید کنید: ” تور پاییزی کیش”، ” بهترین پرچمدار موبایل در سال 1399″، ” جام جهانی ” و…

برای انتخاب کلمات کلیدی باید کلماتی را در نظر بگیرید که همیشه در حوزه کاری تان جستجو می شوند مثل چنین کلمات کلیدی : ” کار در منزل “، “تولید محتوا سئو شده”، “اعتماد به نفس”، “عزت نفس”، “بهبود فردی”، “رژیم غذایی” و…

در هر حوزه کاری که فعالیت میکنید ات کلیدی زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوای همیشه سبز استفاده کنید.

فقط در انتخاب کلمات کلیدی به این نکته توجه کنید که علاوه بر اینکه شما باید کلمات کلیدی اصلی تان را انتخاب کنید، کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلی تان را هم انتخاب کنید و سعی کنید در محتوای که تولید میکنید تکرار کنید.

برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی هم خانواده را انتخاب کنید راه و روش های زیادی وجود دارد که بهترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی هم خانواده این است که شما کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید. انتهای صفحه گوگل به شما یک سری کلمات کلیدی مشابه با کلمات کلیدی اصلیتان پیشنهاد می دهد . کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد بهترین کلمات کلیدی هم خانواده مربوط به کلمه کلیدی اصلی تان است.

Evergreen cpardaz
محتوای همیشه سبز چیست؟ 7

2- محتوای رقیبانتان را به صورت کامل برسی کنید

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید بررسی محتوای رقیبانتان یکی از مهم‌ترین وظایف شما است. اصلا فرقی نمی کند که هدف اصلی شما تولید محتوا آسمان خراش است یا تولید محتوای معمولی و یا حتی محتوای همیشه سبز!

بعد از این که کلمات کلیدی تان را انتخاب کردید برای هر کلمه کلیدی که میخواهید محتوا تولید کنید باید محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کنید.

برای بررسی محتوای رقیبانتان در اولین قدم باید کلمه کلیدی تان انتخاب کرده باشید. اگر هنوز کلمه کلیدی تان را انتخاب نکرده اید نمی توانید رقیبانتان را بررسی کنید. پس بهتر است در اولین قدم همان طور که گفتیم کلمه کلیدی تان را انتخاب کنید و بعد از آن کلمه کلیدی تان را در گوگل جستجو کنید و ده سایت اول صفحه اول گوگل را کامل ل بررسی کنید.

هدف اصلی تان از بررسی محتوای رقیبانتان باید این باشد که محتوایی که میخواهید تولید کنید باید کامل تر و جامع تر از محتوا رقیبانتان باشد.

همانطور که گفتم هدف اصلی شما از تولید محتوای همیشه سبز این است که بتوانید محتوایی که تولید می‌کنند را در نتایج اول گوگل بالا بیاورید. پس برای اینکه در گوگل بالا بیاید باید محتوای تان کامل‌تر و جامع‌تر از محتوا رقیبانتان باشد.

در بررسی محتوای رقبا شما باید سئو محتوای آنها را کامل بررسی کنید. باید کامل بررسی کنید و ببینید که محتوای آن ها چند کلمه است. کامل باید بررسی کنید و ببینید که آیا اصول سئو داخلی را کامل رعایت کردند یا نه؟ و شما در محتوایی که تولید می کنید باید تمام فاکتورهای سئو داخلی را رعایت کنید و محتوا تا نصب شده باشد.

پس به این نکته توجه کنید که برای تولید محتوای سبز کلمه کلیدی تان را در گوگل جستجو کنید و محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کنید.

3- به فکر جمع آوری کامنت های طولانی باشید
یکی از تکنیک های طلایی برای تولید محتوای سبز این است که شما به فکر افزایش کامنت برای محتوا تان باشید. محتوا همیشه سبز محتوایی هستند که کامنت های زیادی دارند. شما هم اگر می خواهید یک محتوای همیشه سبز تولید کنید باید به فکر افزایش کامنت محتوا تان باشید.
اگر می‌خواهید کامنت محتوای تان را افزایش بدهید می توانید از افرادی که مقاله تان را می خوانند بخواهید که نظرشان را کامل در مورد محتوای تان بدهند یا اینکه از آنها بخواهید هر گونه سوالی دارند در انتهای محتوایتان بپرسند و شما هم پاسخ کامل و جامع به آنها بدهید.

4- محتوایتان را بروزرسانی کنید

محتوای همیشه سبز محتوایی است که هر چند وقت یکبار بروزرسانی می شود. اگر میخواهید محتوای سبز تولید کنید باید هر چند وقت یک بار محتواهای قدیمی سایت تان را به روز رسانی کنید. بروز رسانی محتوایی یکی از تکنیکهای بسیار قدرتمند برای بهبود رتبه سایت است. وقتی شما محتواهای قدیمی سایت تان را بروزرسانی می کنید باعث می‌شود که محتوا که نوشتید جایگاه بهتری را در گوگل کسب کند.

کلا در مبحث تولید محتوا بروزرسانی محتوا نقش بسیار مهمی دارد. در هر زمینه که محتوا تولید می کنید بعد از مدتی باعث می شود محتوای تان جایگاهشان را از دست بدهند و محتواهایی که آپدیت میشوند جایگزین محتواهای قدیمی می شوند. شما با بروزرسانی کردن محتوا های تان می توانید آنها را به محتواهای همیشه سبز تبدیل کنید.

برای اینکه محتوای تان را بروزرسانی کنید سعی کنید به محتواهای قدیمی تان ویدیو و عکس س و یا حتی چند پاراگراف متن اضافه کنید. با بروزرسانی کردن محتوای تان ترافیکی سایت تان به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و باعث افزایش بازدید سایت تان شود.

های تولید محتوای همیشه سبز cpardaz
محتوای همیشه سبز چیست؟ 8

5- نوشتن مقالات مقایسه

مقاله مقایسه ای محبوبیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه شما محتوای همیشه سبز تولید کنید باید در هر زمینه ای که کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کرده‌اید و وب سایتتان را طراحی کرده اید در آن زمین شروع به تولید محتوا سبز کنید.

تا میتوانید در مورد محبوب ترین ها در حوزه کاری تان تحقیق کنید و یک مقاله کامل و جامع بنویسید و آنها را با هم مقایسه کنید. تا مردم بتوانند با استفاده از مقاله شما جهت مسیر خود را تشخیص بدهند.

چنین محتواهایی محتواهای همیشه سبز هستند. به عنوان مثال در حوزه کاری ما میتوانیم در مورد مقایسه سایت ساز وردپرس و جوملا یک محتوای کامل و جامع بنویسیم و این دو سایت ساز را با هم مقایسه کنیم.

6-نوشتن مقاله برای بهترین ها

یکی از از مهمترین نکات برای تولید محتوای همیشه سبز نوشتن بهترین هاست. در هر حوزه ای که می خواهید شروع به تولید محتوا کنید بهترین های حوزه کاری تان را پیدا کنید و سعی کنید در مورد آنها مقالات کامل و جامعی بنویسید. علاوه بر اینکه می‌تواند در مورد آنها یک مقاله کامل و جامع بنویسید می توانید آنها را کامل بررسی کنید و یک محتوای مقایسه بنویسید.

اگر می خواهید به مفهوم مطالب همیشه سبز پی ببرید، شاید بد نباشد که بدانید چه مطالبی همیشه سبز «نیستند»:

  • اخبار و تحلیل های در مورد وقایع روز
  • اخبار حوزه تکنولوژی و محصولات و فن آوری های جدید
  • مطالبی که در مورد مناسبت ها و رویدادهای خاص هستند.
  • موج های خبری که در صنعت شما اتفاق می افتد. مثلا در مثال بالا در مورد صنعت زیبایی و سلامت، هر چند وقت یک بار، یک متود لاغری به بازار راه پیدا می کند که تا مدتی سوژه روز است و مردم در مورد آن صحبت می کنند ولی با ورود متود بعدی، دیگر طرفدار چندانی ندارد.
  • مطالب حاوی آمار و اطلاعات مختص به یک بازه زمانی خاص

جمع بندی

اگر واقعا به دنبال تولید محتوای با کیفیت هستید و میخواهید در نتایج اول گوگل دیده شوید من به شما توصیه می کنم برای تولید محتوای همیشه سبز موضوعات پرسرچ را انتخاب کنید و در مورد آن شروع تولید محتوا کنید.

البته به این نکته توجه کنید موضوعاتی که انتخاب می کنید هرگز نباید دارای تاریخ انقضا باشند. سعی کنید در محتوای که می نویسید تمام فاکتورهای تولید محتوا مثل، اصول لینک سازی داخلی، لینک دادن به منابع معتبر و بهینه سازی تصاویر و…. را کامل رعایت کنید.

بعد از این که محتوای آن را تولید کردید و روی سایتتان منتشر کردید به شما توصیه می کنم شروع به ساخت بک لینک کنید. با اشتراک گذاری محتوای تان در سایت های دیگران می توانید زود تر و راحت تر در نتایج اول گوگل دیده شوید. سعی کنید عنوان تان را آنقدر جذاب بنویسید که باعث افزایش نرخ کلیک محتوا تان شود. استفاده کردن از عنوان جذاب تاثیر بسیار مثبتی برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل دارد. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید . پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش ساخت بک لینک را مطالعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid alon

کاردستی با لیوان کاغذی

ساخت کاردستی با لیوان کاغذی ایده جالب و قابل توجه ای است که می توان برای کودکان از آن استفاده کرد و کارهای دست ساز سرگرم کننده و بامزه ای را برای آنان ساخت در این مطلب مجموعه ای از جدیدترین انواع مدل کاردستی ساخته شده از لیوان کاغذی را برای شما عزیزان خوش ذوق قرار داده ایم تا از این ایده های خلاقانه بتوانید الگو برداری کنید.

کار دستی با لیوان کاغذی

کاردستی با لیوان کاغذی

انواع کار دستی با لیوان های کاغذی وجود دارند که به آسانی می شود از آنها به عنوان کاردستی کودکانه استفاده کرد. یکی از این کارهای دست ساز زیبا و مورد توجه کودکان آدم برفی است که با لیوان های کاغذی سفید ساخته می شود.

اگر شما در خود روحیه هنرمندانه دارید می توانید از تمام وسایل دور ریختنی کالایی زیبا و در خور استفاده بسازید کاردستی کودکان یکی از ساده ترین راه هاست شما حتی می توانید با استفاده از همین لیوان ها برای خود لوستری زیبا و خلاقانه بسازید و از آن استفاده کنید.

انواع لیوان کاغذی که در اختیار شما ودر خانه دارید را می توانید بصورت یک وسیله خلاقانه در نظر بگیرید و از انها برای ایده سازی در خودتان و کودکان استفاده کنید .

طرح هایی که دارند وسایز هایی که این لیوان ها دارند با کمی برش و تغییر ساده میتوانند برای شما راهنمایی باشند .

به این نمونه کلیپ دقت کنید . اموزش کار دستی با لیوان کاغذی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid alon

زباله ها که هرگز نباید در طبیعت رها شوند

ما در مقابل طبیعت مسئولیم ونباید زباله های خود را در طبیعت رها کنیم . این موارد شاید سال ها در طبیعت باشند و مضرات زیادی دارند .

با این‌که بعضی از زباله‌ها آرام‌آرام در طبیعت تجزیه می‌شوند، برخی دیگر نه‌تنها تجزیه نمی‌شوند، اثرات مخربی هم به طبیعت وارد می‌کنند. برای نجات طبیعت باید تا دیر نشده هرکس از خودش شروع کند! چراکه نجات محیط‌زیست، نجات انسان است و طبیعت زباله‌دان ما نیست.
آیا می‌دانید زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم چقدر زمان برای تجزیه شدن نیاز دارند؟ به جدول زیر نگاهی بیندازید.

 

مضرات ریختن زباله در طبیعت

پسماند غذاها در محیط‌زیست، علاوه بر این‌که چهره‌ طبیعت را زشت می‌کند، جولانگاه انواع حشرات و جوندگان می‌شود که باعث شیوع بیماری‌های عفونی هستند.
بیشترین زباله‌های ریخته‌شده در طبیعت، پسماند غذا، پوست میوه و ضایعات استخوان گوشت و مرغ و ماهی است. اگرچه این زباله‌ها مثل پلاستیک‌ها زمان زیادی برای تجزیه نیاز ندارند، انباشت این زباله‌ها در محیط‌های طبیعی مثل جنگل‌ها، هم در پوشش‌های گیاهی تأثیر می‌گذارد و هم باعث آلوده شدن محیط اطراف می‌شود.

از انباشت زباله‌ها در طبیعت شیرابه‌ای به وجود می‌آید که اگر به درون زمین نفوذ کند، سفره آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها را آلوده می‌کند. این آب‌ها در صورتی که مستقیم به مصرف برسند و یا از طریق محصولات کشاورزی و دامی وارد بدن شوند، انسان را مسموم می‌کنند. زباله‌های ریخته‌شده در طبیعت، فاسد می‌شوند و بوی بدی هم تولید می‌کنند. یکی از گازهایی که زباله‌ها تولید می‌کنند، گاز متان است که قابل اشتعال است و ممکن است باعث ایجاد آتش‌سوزی در محیط شود. علاوه بر زباله‌های خانگی،‌ ریختن ظروفیک‌بارمصرف در طبیعت ضربه مهلکی بر پیکر محیط زیست وارد می‌کند.

همان‌طور که در تصویر دیدیم زباله‌هایی مثل انواع ظروف مصرفی پلاستیکی و یک‌بارمصرف و شیشه‌های نوشیدنی، به حدی دیر تجزیه می‌شوند که اثر آن‌ها تا سالیان سال در طبیعت باقی می‌ماند. این ظروف حتی قابلیت واکنش‌پذیری دارند که زندگی ما و دیگر گونه‌های جانوری را هم شدیداً تهدید می‌کنند.

زباله ها تجزیه‌ناپذیر در طبیعت


– بردهای الکترونیکی در طبیعت بسیار دیر تجزیه می‌شوند. تجزیه یک کارت عابر بانک، ممکن است تا حدود هزار سال طول بکشد.
– زباله‌هایی که حاوی فلزات سنگینی مثل یون‌های کادمیُم، روی، مس و سرب هستند باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شوند. ریختن این زباله‌ها به رودخانه و دریاها علاوه بر بالا بردن سطح آب و خسارت به زمین‌های اطراف، جانداران آبزی را هم از بین می‌برد.
– از سوی دیگر فلزات سنگینی که وارد بدن ماهی‌ها می‌شوند، بعدها از طریق غذا به مصرف ما انسان‌ها می‌رسند.
– کیسه‌های پلاستیکی که باد آن‌ها را همه جا پخش می‌کند هم بیشتر از دریا سر درمی‌آورند. تعداد بسیار زیادی از ماهی‌ها به دلیل بلعیدن همین پلاستیک‌های بزرگ می‌میرند. گروه زیادی از سایر موجودات مثل مرغان دریایی با بلعیدن پلاستیک‌ها و پر شدن معده‌شان از گرسنگی می‌میرند. همچنین گاهی گروهی از پرندگان به محل انباشت زباله‌ها می‌آیند و از آن تغذیه می‌کنند.


ریختن زباله، ایجاد آلودگی‌های آب‌وخاک و تخریب و برهم زدن طبیعت سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. برای تمیز کردن زباله‌ها از طبیعت باید هزینه زیادی شود و تضمینی هم برای پاک‌سازی کامل آن نیست؛ پس بهتر است از همان اول زباله‌هایمان را در طبیعت رها نکنیم.

البته برخی بررسی های جدیدتر انجام شده از سوی محققان حوزه محیط زیست ثابت کرده است حتی پس از 500 سال این مواد تجزیه نمی شوند و تنها به تکه های ریز و مولکولی بدل می شوند و در چنین حالتی حتی برای طبیعت و انواع گیاهان و جانوران خطرناک تر نیز هستند.

به همین دلیل نیز جریان های دریایی سالانه حجم بسیار عظیمی از زباله های پلاستیکی را از این سو و آن سوی کره زمین گرد آوری کرده و در جاهایی دیگر از سواحل آب های آزاد انبار می کنند.

طبق نظر کارشناسان علوم دریایی زباله های پلاستیکی در دریاها و اقیانوس ها ، حیات دستکم 267 گونه جانوری از جمله مرغ های دریایی، لاک پشت ها، فُک ها وانواع ماهی ها را که در پی خوردن مواد غذایی همراه با زباله های پلاستیکی هستند به خطر می اندازد.

از سویی نتایج یک تحقیق نشان می دهد تنها 20 درصد زباله هایی که از جنس پلاستیک هستند از خشکی به دریا راه می یابند و مابقی به طور مستقیم در آب دریاها فرو رفته و ته نشین می شوند.

زباله های پلاستیکی در ابعاد ریز و درشت مشکل تمامی دریاهای عالم است . به طوری که برخی از جانداران دریایی مانند انواعی از صدف ها می توانند به این زباله ها بچسبند و همراه جریان آب هزاران کیلو متر جابجا شوند که ورود این جانداران به محیط زیست جدید می تواند جانداران بومی را با مشکل روبرو کند.

همچنین برخی گونه های آبزی نیز این زباله های پلاستیک را با طعمه اشتباه می گیرند و ازآنها تغذیه می کنندکه این امر می تواند بیش از گذشته به آبزیان آسیب برساند.

علاوه بر این برخی از مرغ های در یایی بزرگ از زباله های پلاستیکی تغذیه می کنند و با وجود آنکه معده آنها پر می شود اما باز به علت نرسیدن مواد غذایی به بدنشان از گرسنگی می میرند.

اخیراً یک مستند ساز علاقمند به حوزه محیط زیست به نام “کریس جردن” فیلم مستندی از یک جزیره دوره افتاده در میان آب های اقیانوس آرام به نام جزیره “میدوی” تهیه کرده است که تصاویر آن به راستی درد آور و ناراحت کننده است.

به گفته این کارگردان جزیره میدوی پیش از این یکی از مهمترین و بهترین زیستگاه تعداد بی شماری پرنده از گونه های مختلف بود که برای تخم گذاری زادآوری و زندگی در آن سکونت داشتند.

با این حال به دلیل آنکه سالانه هزاران تن زباله پلاستیکی توسط آب های اقیانوس به سواحل آن رسید حالا به یک زباله دان بزرگ در اقیانوس آرام و یک قبرستان پرندگان بدل شده است.

مستند تهیه شده توسط کریس جردن چندی پیش در جشنواره فیلم تورنتوی کانادا پخش شد. این فیلم شرح دقیق و مستندی است از کشتار جمعی بزرگی و ضربه هولناکی به طبیعت است که همه انسان ها به دلیل تولید زباله در آن به یک اندازه سهم دارند.

در بخشی از این فیلم تصاویری از زباله های پلاستیکی شناور بر سطح آب های آزاد مانند اقیانوس ها نشان می دهد که سطح آن گاه به چندین هکتار می رسد.

این زباله ها توسط آب دریاها آنقدر جا به جا می شود تا در نهایت در سواحلی مانند جزیره میدوی به ساحل برسد و حیات زیستمندان آنجا را از بین ببرد.

به گفته کارشناسانی که در این فیلم با آنها مصاحبه شده است این میزان زباله تنها نوک کوه یخی از حجم فوق العاده ترسناکی از زباله است که ما در طبیعت رها کرده ایم و تنها این مقدارش را می بینیم.

در این مستند تصاویر نشان می دهد که پرندگان بزرگ برای جوجه های خود به اشتباه این زباله های پلاستیکی رنگ وارنگ را به عنوان غذا می آورند و درون منقار آنها می گذارند. همین هم در ادامه باعث مرگ آنها می شود.

البته این زباله ها تنها موجب مرگ جوجه این پرندگان نمی شود، بسیاری از پرنده های بالغ هم این زباله های پلاستیکی را با غذا اشتباه گرفته و آنها را می بلعند ، با این کار حجم معده آنها پر می شود و نمی توانند غذای مورد نیاز بدنشان را بخورند.

این داستان تراژیک و دردناک با مرگ و میر گسترده این پرندگان در جزیره ای که برای صدها سال زیستگاه اصلی آنها بود پایان می یابد.

تصاویر این مستند نشان می دهد به زودی گونه های زیادی از پرنده ها به دلیل خوردن زباله ها به انقراض نزدیک می شوند.

زباله های تولید شده توسط انسان ها تنها موجب مرگ پرندگان نمی شود. تا کنون عکسهای بسیاری از جانوران مختلف منتشر شده است که به دلیل گرفتار شدن در انواع زباله ها یا خوردن آنها دچار تغییر شکل فیزیکی و ایراد در ساختار فیزیولوژیک بدنشان شده است.

اگر چه جزیره میدوی در عمق 3 هزار کیلومتری از خشکی و با چندین هزار کیلومتر فاصله از ایران در دل آب های اقیانوس آرام واقع شده است، اما بدون هیچ تردیدی همه ما انسان‌های ساکن بر روی کره زمین به یک اندازه در جنایتی که در حق ساکنان این جزیره در حال وقوع است شریک هستیم.

علاوه بر این مستند جزیره میدوی تنها نشان دهنده بخشی از تاثیرات هولناک و مخرب زباله ها بر گونه های مختلف جانوری است.

بدون تردید در دل طبیعت ایران و در عمق جنگل ها و دشت و کوه های کشور زباله هایی که توسط افراد مختلف ریخته می شود زندگی گونه‌های بسیاری از جانوران و گیاهان را با خطرهای جدی و همچنین نابودی مواجه می کند.چه زباله‌هایی را هرگز نباید در طبیعت رها کنیم ؟

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid alon

راهنمای پولسازی در دنیای امروز

پولسازی چیست؟ بهترین روش پولدار شدن چیست و در این بازار و شرایط چگونه بهتر کار کنیم و پول در بیاوریم . روش‌های پولسازی در دنیای اینترنتی امروز با ابزارهای دیجیتالی کاملا تغییر کرده است. دیگه برای پولسازی لازم نیست حتما مدرک تحصیلی داشت یا چندین سال خاک بازار خورد.

برای داشتن درامد بیشتر باید چه کاری انجام داد و چه راهی ما را زودتر به هدمان نزدید میکند .

ل

 

مهارت‌های پولسازی مهارت‌هایی هستند که با ابزارهای دیجیتالی موبایلی مثل تلگرام و اینستاگرام سروکار دارند.

سرعت پولسازی هم خیلی سریع‌تر شده و این یک فرصت عالی. یک فرصت عالی برای پولسازی بدون سرمایه. بریم سراغ ده گام پولسازی در ایران.

خلاصه مطلب

۱۰ گام پولسازی

۱- دقیقاً دنبال چی هستید؟

برای اینکه در زندگی و کسب و کارتان به جایی برسید، اول باید دقیقاً مشخص کنید آن نقطه کجاست.

باید خودتان اول به وضوح بدانید چه می‌خواهید.

وقتی مقصد را ندانید، از کجا متوجه می شوید که به چه طریق و از چه راهی باید به سمتِ آن بروید؟ این موضوع، مشکلِ بسیاری از ماهاست!

زندگی مان را تا لحظه‌ی مرگ سپری می‌کنیم و در تمام این مدت نمیدانیم که به دنبال چه هستیم!

برای پولسازی و ثروتمند شدن هم باید اول هدف‌تان را معلوم کنید.

 

یعنی چی؟ یعنی اینکه بعد از فلان مدت، دقیقاً چند میلیون پول می‌خواهید داشته باشید؟ ۱۰؟ ۵۰؟ ۲۰۰؟ دقیقا چقدر؟

به این شکل، احتمال اینکه این خواسته و هدف شما به واقعیت تبدیل شود افزایش پیدا می‌کند.

فقط نگویید «دوست دارم انقدر پول داشته باشم!» تاریخ و مقدار دقیق پول مورد نظرتان را همین ابتدای کار مشخص کنید.

۲- به ندای درونی‌تان گوش کنید!

این ندای درونی یعنی چه؟!

این ها پیام‌ها و الهاماتی هستند که در درون همه ی ما وجود دارند. و اگر به آنها بها دهیم و توجه کنیم، بال و پر پیدا می‌کنند.

 

ندای درون مسیر هدایت شماست به سمت آنچه واقعا دوست دارید. و آینده‌ی درخشان.

ممکن است برخی از شما به ندای درونی اعتقاد نداشته باشید. اما به وقت‌هایی که تنها هستید فکر کنید. وقتی در اعماق وجود خود دریایی از خواسته ها و آرزوهای دست نیافته دارید. انرژی درونی که شما را بیش از هر چیز دیگری، به سمت خواسته و آرزوی خاصی می‌کشاند. این همان ندای درونی است. حتما دنبالش کنید. مطمئن باشید به آنچه می‌خواهید می‌رسید.

۳- اثرمرکب پولسازی

 

برای پولسازی میلیاردی، ابتدا از ارقام چند میلیونی شروع کنید و روی آن متمرکز شوید. و وقتی هدف چند میلیونی را بدست آوردید، مبالغ بعدی را کم کم افزایش دهید. هدف بعدی جند ده میلیونی و هدف بعدی چند صد میلیونی. تا بالاخره میلیاردی پولسازی کنید.

این استمرار یک اثرمرکب است. کتاب اثر مرکب دارن هاردی را خواندید؟ اگر نخواندید پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید. با ترجمه خیلی روان و خوب بهاره رزاقی از انتشارات آتیسا.

یادتان باشد در گام پولسازی چند ده میلیونی تسلیم نشوید و ادامه بدهید. ادامه و استمرار تا پولسازی میلیاردی در هر ماه.

حتما بخوانید: ایده‌ های پولساز کسب و کار

۴- انگیزه، میل و اشتیاق به پولسازی

اگر ثروت و پولسازی به خودیِ خود برایتان مهم و محرک و جذاب نیست، پس هدف‌های جذاب و انگیزشیِ دیگری برای خودتان تعیین کنید.

هدف‌هایی که فقط بعد از پولدار شدن میتوانید طعم آنها را بچشید و از آنها لذت ببرید.

 

اهدافی مثل خانه رویایی و BMW،سفرهای خارجی، تفریحات مختلف، احساس امنیت و آزادی و آرامش و … که فقط پول می‌تواند برایتان فراهمشان کند.

این اهداف میتوانند محرک و انگیزه‌ی قدرتمندی باشند که برای اشتیاق بیشتر به پولسازی. به این فکرکنید که اگر همه‌ی اینها را داشته باشید، چه لذتی از زندگی تان خواهید بُرد!

اغواکننده است، اینطور نیست؟!

با نگاه به این اهداف، پولسازی هم برایتان به یک هدف مهم تبدیل خواهد شد.

۵- از نیروهای عظیم حاکم بر جهان کمک بخواهید!

همه چیز به همین فکر محدود و دنیوی محدود نمی شود. نیروهای درونیِ همه ی انسان ها با نیروهای عظیم تر حاکم بر جهان آفرینش در ارتباط هستند.

 

در خلوت خود تمرکز کنید و با این نیروهای عظیم ارتباط برقرار کنید و از آنها کمک و راهنمایی بخواهید.  از آنها درخواست کنید که به شما در انتخاب هدف درست و مسیرِ صحیحِ دستیابی به آن و تجربه ی موفقیت کمک کنند.

به این ترتیب میتوانید هم زندگی ای توأم با آسایش را تجربه کنید و هم برای اطرافیانتان مایه ی آرامش و اطمینان باشید.

اگر واقعاً بتوانید این ارتباط را به شکل مؤثر و موفق برقرار کنید، تفاوت و تحول در پولسازی را لمس خواهید کرد.

حتما بخوانید: پولسازی با اینستاگرام

۶- منتظر چی هستید؟! دست به کار شوید!

از فکر کردن و خیال‌بافی به جایی نمی‌رسید! دست به کار شوید و افکار و ایده‌هایتان را در عالم واقعیت به عمل تبدیل کنید.

خیلی از مردم از زندگی و کسب و کار فعلی شان راضی نیستند و با اینکه در رنج و سختی هستند هیچ اقدامی نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اگر قدم در راه جدیدی بگذارند و ایده هایشان را عملی کنند زندگی بهتری خواهند داشت. و به خواسته هایشان خواهند رسید. اما باز هم به خودشان جرأت ریسک کردن و قدم برداشتن را نمی دهند.

شجاع باشید و دست به کار شوید!

وقتی می ترسید، یعنی بزرگترین موانع را جلوی پای خودتان قرار می دهید. کسی که می ترسد، موفقیت را در خواب هم نخواهد دید.

رالف والدو امرسون میگوید:

به جوانان توصیه میکنم اگر می بینید قدم گذاشتن در راهی شما را به موفقیت میرساند، حتی اگر از آن می ترسید یا از رسیدن به انتهای آن ناامید هستید، توقف نکنید!شجاع باشید و در مسیری که انتخاب کرده اید قدم بگذارید.

سوزان جفرز هم معتقد است:

برای چشیدن طعم موفقیت، باید مانعِ ترس را از بین ببرید و وقتی که شجاعت به خرج دادید و اولین قدم را برداشتید، از آن به بعد همه ی دنیا با شما هماهنگ و هم مسیر خواهند شد و تمام نیروها شما را تا رسیدن به هدف همراهی خواهند کرد.

۷- مسیر حرکت پولسازی را برای خودتان ترسیم کنید!

از خودتان سؤالی شبیه به این را بپرسید: “برای اینکه بتوانم تا سال آینده این موقع ۱۰۰ میلیون تومان پول داشته باشم باید چه کار کنم؟”

بعد بنشینید و تمام راه ها و ابزارهای مختلف و امکاناتی را که از طریق آنها میتوانید این مقدار پول را بدست بیاورید روی کاغذ بنویسید.

 

همواره این روش ها را در فکر و روی زبانتان بارها و بارها مرور و تجزیه و تحلیل کنید.

از خودتان بپرسید که اگر فلان روش جواب نداد، کدام روش جایگزین بهتری است؟ اگر این یکی نشد، کدام یک را باید دنبال کنید.

تا زمانی که به یک راه حل درست و مطمئن نرسیده اید، باید شب و روز به این افکار و گفتگوهای درونی ادامه بدهید.

وقتی به راه حل مورد نظر رسیدید، دیگر بقیه را از ذهنتان حذف کنید و فقط روی آن یک روش و جزئیات آن متمرکز شوید.

مقاله مرتبط: پولسازی با شبکه‌های اجتماعی

۸- از موانع و مشکلات یک غول نسازید!

هیچ دریایی همیشه آرام و هیچ مسیری همیشه هموار نیست. زندگی هم همینطور است.

گاهی باید برای موفق شدن، با امواج کوچک و بزرگِ دریای زندگی و با ناهمواری های جاده ی زندگی دست و پنجه نرم کنید و تنها با غلبه بر آنهاست که میتوانید امیدوار باشید آرزوها و خواسته هایتان به واقعیت تبدیل شوند.

بیشترِ مردم وقتی با سختی ها و شکست های کوچک و بزرگ، اما موقتی برخورد میکنند، دست و پایشان را گم میکنند و دلسرد میشوند و میترسند یک قدم جلوتر بردارند و از ادامه ی راه منصرف میشوند.

با ناامیدی و گله و شکایت و افسردگی، نه تنها به جایی نمی‌رسید، بلکه وضع شما از قبل هم بدتر می‌شود. پس بهتر است دست از گله و غر زدن بردارید و در همین شرایط و با همین امکانات و اطلاعات محدودی که دارید دل به دریا بزنید و دست به کار شوید.

در ادامه ی راه، اطلاعات و امکانات خودتان را افزایش دهید و مطمئن باشید با تجربیات عملی ای که کسب خواهید کرد، مسیر موفقیت برایتان هموارتر و آسان تر خواهد شد. به قول معروف، کار نیکو کردن از پُر کردن است.

دوره آموزشی: راه اندازی کسب و کار اینترنتی پولساز

۹- روابط و افکار خود را پاکسازی و تصفیه کنید!

 

حتما شما هم برای زندگی راحت تر، اشیاء و لوازم زائد و غیرقابل استفاده را دور می اندازیم درسته؟ پس در مسیر پولسازی هم باید خودمان را از شرِ افکار و روابط زائد و مخصوصاً مخرب و بازدارنده‌ها خلاص کنیم.

با وجود ازدحامی از افکار و روابط بی فایده، وقت‌گیر و مزاحم، که فقط باعث تلف شدن وقت و انرژی ما میشوند، سردرگم می شویم و به نتیجه ای نمی رسیم.

پس، دور و برِ خود را خلوت کنید و فقط روی مسائل مهم و کلیدی پولسازی‌تان متمرکز شوید.

پیشنهاد می‌کنیم سری مقالات بهبود فردی را در وبلاگ بهترین ایده بخوانید.

۱۰- به خواسته ها و علایق قلبی خود بها دهید!

هر کسی ذاتاً و در درون خود به چیزهایی علاقه دارد و عشق می‌ورزد.

اهداف و راهی که انتخاب می‌کنید را با عشق و علاقه آمیخته کنید. خودتان خواهید دید که مسیر پولسازی چقدر هموارتر و سریع تر به درآمدهای چند میلیاردی در ماه می‌رسید.

در واقع این خودِ درونی ما است که ما را به سمتِ آن چیزهایی که واقعاً دوستشان داریم و به آنها عشق می ورزیم می‌کشاند.

بنابراین مراقب باشید که به چه چیزهایی فکر می‌کنید. به چه چیزهایی عشق می ورزید. و شب و روز آرزوی داشتن چه چیزهایی را در سر می پرورانید. چون به زودی با آنها- اما به شکل واقعی- روبرو خواهید شد!

کلام آخر

همانطور که در این مطلب خواندید سرعت پولسازی هم خیلی سریع‌تر شده و این یک فرصت عالی. یک فرصت عالی برای پولسازی بدون سرمایه. و به ده گام پولسازی اشاره کردیم. اینکه چطور به ندای درون توجه کنیم. ندای درون ما را در مسیر درستی قرار می‌دهند.

 

بعد به اثرمرکب پولسازی بپردازیم. اهداف میلیونی و بعد از رسیدن اهداف چند ده و چند صد میلیونی. تا پولسازی میلیاردی با تلاش و استمرار ادامه دهید. با هدف‌گذاری از پولسازی‌تان لذت ببرید و شوق و اشتیاق ایجاد کنید.

پولسازی هدف شماست. از نیروهای عظیم جهانی کمک بگیرید و دست به کار شوید. مسیر حرکت خود را برنامه‌ریزی کنید. بازه زمانی دقیق مشخص کنید. به عنوان مثال دقیقا تا ۹۰ روز آینده ۱۰۰ میلیون تومان و تا ۶ ماه آبنده ۵۰۰ میلیون تومان و …

دست از بهانه بردارید و الکی از مشکلات و موانع غول نسازید. آدم‌هایی که پولسازی شما را تحسین می‌کنند بیشتر معاشرت کنید. با افراد با انگیزه‌تر از خودتان بیشتر در ارتباط باشید.

اگر مصمم هستید باید بگم شما تا رسیدن به پولسازی و درآمد میلیاردی فقط یک سال فاصله دارید. در خصوص پولسازی از پایین همین مقاله با گذاشتن کامنت با هم در ارتباط باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vahid alon

کارتن کالاها را بهتر است نگهداری کنیم

بسیاری از افراد موقع خریدن وسیله‌ای نو دو دل می‌شوند که کارتنش را نگهداری کنند یا دور بیندازند. این نوشته به شما در تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه کمک می‌کند که کارتن کالا کدام وسیله را بهتر است نگه دارید یا بسته‌بندی کدام وسیله به کارتان نمی‌آید.


آنچه باعث می‌شود که کارتن‌ها را بعد از هر خرید نگه‌داریم، به چند عامل بستگی دارد:
۱- محصول
۲- فضا: با توجه به مساحت نسبتاً کوچک انباری آپارتمان‌های امروزی، نگهداری کارتن‌ها ضروری است؟
۳- فروش: آیا ممکن است در آینده قصد فروش این محصول را داشته باشیم یا نه.

اهمیت بسته بندی کالاها :

خریداران بدون دیدن محصول چگونه می توانند با آن ارتباط برقرار کرده و اقدام به خرید نمایند مگر آنکه طرحی از کالا را در اختیارشان گذاشته که کاملاً منطبق بر آن بوده

و چنان محو ظاهر این طراحی بر روی کارتن آن گردند وذهنیتی زیبا را برای آنها فراهم نمایند که مانند شناسایی آن محصول عمل کند

مزیت نگهداری بسته‌بندی وسائل
فروش بهترموقع فروش برخی وسایل، ارائه کارتن آن لازم می‌شود چون در این صورت مشتری با اطلاع از هویت کالا و مسروقه نبودن در مورد بعضی کالاهای خاص (مثل گوشی‌های هوشمند)، رغبت بیشتری به خرید محصول نشان می‌دهد و حتی حاضر می‌شود رقم بیشتری برای آن پیشنهاد کند.

امکان استفاده از گارانتی
در بعضی از موارد هم مدت گارانتی دستگاه روی جعبه آن آورده شده، کارتن این‌گونه وسایل را باید حتماً از همان ابتدا نگهداری کرد. علاوه بر گارانتی، شماره سریال برخی محصولات هم  روی جعبه آن حک می‌شود که ممکن است در صورتی که دستگاه نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند، لازم شود.

1 1

کدام وسیله؟ کدام کارتن؟وسایل الکترونیکی و دیجیتالی مهم‌ترین وسیله‌هایی هستند که کارتن‌های آن‌ها باید تا حد امکان نگهداری شود.
برخی از وسایل هوشمند که معمولاً برای فروش دست دوم، جعبه آن مهم است عبارت‌اند از:
–        لپ‌تاپ
–        تبلت
–        گوشی‌های هوشمند جدید
نکته: اگر هنوز از زمان گارانتی دستگاه باقی‌مانده باشد، داشتن جعبه و کارتن زمانی که قصد فروش وسیله‌ای مثل لپ‌تاپ را داشته باشیم، می‌تواند بر ارزش وسیله بیفزاید. به همین خاطر توصیه می‌شود حتی کاغذهای داخل بسته این قبیل وسایل هم دور ریخته نشود. همچنین اگر گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ شما گم یا سرقت شود از طریق شماره سریال روی جعبه می‌توانید سرقت را پیگیری و گوشی خود را احراز مالکیت کنید.

در مورد بعضی کارتن کالا ها

و اما برقی‌ها!در رابطه با وسایل صوتی و تصویری باید گفت که استثنائا کارتن این وسایل جز در موقع اسباب‌کشی، کاربرد چندان دیگری ندارد و مثل موبایل و تبلت جزیی از آن به‌حساب نمی‌آید! در هنگام فروش یا جابجایی هم با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار و یا روکش‌های محافظ می‌توان آن‌ها را بسته‌بندی کرد. جعبه برخی از وسایل مثل یخچال و لباس‌شویی و ظرف‌شویی هم با این‌که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، مزیتی در زمان فروش ایجاد نمی‌کنند اما هنگام جابجایی از دستگاه محافظت می‌کنند. اگر  جای لازم برای نگه داشتن کارتن‌ها را دارید، نگه داشتن آن‌ها ضرری نخواهد داشت و در صورتی که نیاز به جابجایی یا تعویض وسایل خود احساس کردید، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وسایل دیگر چطور؟به‌طور‌کلی می‌توان گفت همان‌طورکه نگهداری کارتن وسایل و اقلام بزرگ‌تر خیلی ضرورتی ندارد، نگهداری کارتن و جعبه بسته‌بندی برخی وسایل ارزان و کم‌اهمیت هم ضروری نیست. جعبه وسایلی مثل وسایل پخت‌وپز، برخی ظروف،‌ هندزفری و هدفون و پوشاک، لوستر و وسایل تزیینی و… ازجمله این موارد است که نگهداری از آن در هنگام فروش تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.  

به خاطر داشته باشید که بعد از هر خرید، امکان نیاز به کارتن آن وسیله را در نظر بگیرید و اگر قصد فروش آن را ندارید به هیچ عنوان نیازی نیست کارتن آن را نگه‌دارید؛ مگر کارتن وسایل هوشمند را! در مورد وسایل هوشمند وضع فرق می‌کند. ‌از جعبه و کارتن این دستگاه‌ها لازم است که به‌دقت نگهداری شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
vahid alon